The Country Side Of Life - Reisverslag uit Mortons Creek, Australië van Nancy Brussel - WaarBenJij.nu The Country Side Of Life - Reisverslag uit Mortons Creek, Australië van Nancy Brussel - WaarBenJij.nu

The Country Side Of Life

Door: Nancy

Blijf op de hoogte en volg Nancy

19 April 2015 | Australië, Mortons Creek

Aangekomen op het terrein van Bellrowan Valley zie je pas echt hoe gaaf deze mensen wonen en wat een geweldig leven ze hebben!

Bellrowan Valley is een rustig gelegen in het Hinterland van Greater Port Macquarie. Ze hebben dagelijks trail rides van 1 of 2 uur, pub rides van 2 dagen, overnight packages en 3/4 day treks. Ze hebben ongeveer 30 paarden en bezitten een terrein van wel 3.2 miljoen vierkante meter!! Mega dus! Dan zie je pas hoe groot Australie is. Alle trials die we rijden zijn dus zijn eigendom, best gaaf.

Ons plan was om hier 20 dagen tijdens de paasvakantie te werken. Mick werkt voor geld, ik werk voor onze accomodatie en eten. Mick is vooral bezig met het repareren van dingen, quad rijden, planten weg hakken met hele grote enge messen.. en af en toe helpt hij met de paarden.
Ik ben bezig met het vangen van de paarden, eten en drinken geven, op- en afzadelen etc. Af en toe mogen we zelf ook paardrijden :)

Vandaag is al de laatste dag dat we hier werken. Het was de afgelopen dagen druk maar erg leuk. Hoewel het heel zwaar en hard werken is leren we wel heel veel nieuwe dingen.
Mark en Julie (de eigenaren) zijn super gastvrij en koken heerlijk! Pas maar op thuisfront, ik leer hier koken op z'n Aussies!

Tijdens het werken zijn onze plannen weer eens veranderd. Omdat we hier niet echt veel verdienen moeten we hierna nog ergens anders werken voor geld. Dat is in deze periode erg lastig want bijna alle fruit picking seasons zijn over en er zijn geen vacatures voor 1 a 2 weken.

Gelukkig hebben Mark en Julie nog wat contacten en hebben werk voor ons geregeld! We gaan werken op een Tea Tree plantage.
Wat het precies inhoud weten we ook niet maar we verdienen met het planten van de tea tree zaadjes $4 per tre. Gemiddeld doe je 30 tre's per dag dus dan kunnen we wel wat verdienen.
Het enige nadeel is dat het niet kan als het regent. (Geen idee waarom, ik hoop dat het niet buiten is) aangekomende periode gaat het toevallig veel regenen hier. We kunnen dus donderdag de 23 April beginnen met werken.
Tot die tijd mogen we hier bij Mark en Julie blijven. :)

Na het werken denken we naar het zuiden van Australie te gaan. (Tenzij onze plannen weeeer veranderen haha)

Mochten er nog hele nieuwschierige mensen zijn die even willen kijken bij Bellrowan Valley, dit is hun website: www.bellrowanvalley.com.au

Ohja, en we hebben een boete binnen hoor! Te snel gereden. Maar liefst $227! Joepie! Wij werken nog wel ff door haha!

Liefs vanaf de andere kant van de wereld.

Mick en Nancy xxx

• 19 April 2015 - 08:44

Andrea/Paul:

Hallo lieverds,

Wat heerlijk om weer wat van jullie te lezen!
    En super dat jullie nog wat betaald werk kunnen doen.
    Hopelijk krijgen jullie nog wat droge dagen
    die hebben jullie nodig ;)

Het is voor ons zo fijn om te horen dat jullie
    zo goed opgevangen worden in Australië.
    En dat je leert koken op z'n Aussies is helemaal
    goed, daar kan je hier gewoon verder mee gaan
    hahaha

Jammer van die bekeuring maar dat
    kan gebeuren ;)

Geniet nog maar lekker van jullie
    geweldige reis!! En op afstand
    genieten wij mee!

Lkk Papa en mama
    Xxxxxxxxxxxxxxx

• 19 April 2015 - 10:14

Hans :

Hey jong - en niet langer lui ;-)-
    Wat een avontuur. Alles ziet d'r geweldig uit, volgende keer de lotto winnen voor vetrek waardoor jullie niet zo hard hoeven te werken. Kan niet wachten op jullie jullie terugkomt met verhalen , foto's en eten home made by Nance
    Voor nu nog enorm veel plezier. Veel liefs van mij, Mar en jullie nichtjes xxxxx

• 19 April 2015 - 10:47

Liesbeth:

Volgens mij hebben jullie het wel naar je zin daar?! Waarschijnlijk moeten jullie theeblaadjes plukken en op maat sorteren, Haha, GRAPJE.
    Leuk weer wat van jullie te lezen, geniet ervan verder, want het is zo weer voorbij.
    Dikke kus van mij voor allebei. XX

• 19 April 2015 - 11:27

Ineke Kuijpers:

Hallo lieverds,

Wat goed om te lezen allemaal. Ja dat het hard werken is hadden we wel verwacht op zo'n paardenranch, en zoals je al zegt je leert wel weer een heleboel!!! Jammer dat het al afgelopen is he. Maar wat super van deze mensen dat ze via connecties voor nog een baantje hebben gezorgd.
    Ontzettend aardige mensen zo te horen!!Je hebt er denk ik wel een paar penvrienden bij he .

Heerlijk dat je leert koken vrouw is altijd goed en opa en ik komen graag een keertje proeven als je thuis bent hoor ha ha.

Jammer van de bekeuring maar ja shits happens.Ze weten er daar ook aardig raad mee zo te horen.

We hopen op vele mooie dagen voor jullie en sterkte met werken, jullie kunnen het !!! We zijn trots op jullie hoor. Maar aan de foto's te zien genieten jullie lekker en jullie zien er goed en gezond en blij uit dat doet ons goed!!!

Nu lieve schatten tot de volgende keer maar weer, horen graag hoe het werk daar bevalt en tot horens. Dikke kus en knuffels oma allessie en opa Kees xxxxxxxxx

• 23 April 2015 - 15:26

Jolanda:

Hey Aussies, dat klinkt allemaal goed! Behalve die bekeuring grrrr. Dus Nanc je gaat hier een keer koken voor ons? Daar verheugen wij ons op........dus nu aan het thee plukken ls het niet regent. Dat is weer heel wat anders. Ik wilde op koningsdag verkopen en de opbrengst (de helft dan) naar jullie sturen maar ook hier gaat het regenen dus dat gaat helaas niet door sorry!

• 23 April 2015 - 15:28

Jolanda:

Geniet er vooral nog van! Een hele dikke kus van ons X