Busy Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nancy Brussel - WaarBenJij.nu Busy Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nancy Brussel - WaarBenJij.nu

Busy Bangkok

Door: Nancy Brussel

Blijf op de hoogte en volg Nancy

02 November 2014 | Thailand, Bangkok

Na een vlucht van 14 uur (wat wel 100 uur leek) zijn we aangekomen in Bangkok! Gelukkig had ik al veel gehoord van taxi's die de meter niet aan zetten dus die waren we daar te slim af.

Eerste indruk van Bangkok: verschrikkelijke drukte, hitte en uitlaatgassen.
Dit hadden we net niet voorgesteld. Maar ondanks dat is het zonnetje er wel en is het hier een geweldig om te shoppen.

De eerste dag zijn we allerlei tempels af gegaan met de tuk tuk. En die tuk tuk is een hele ervaring hier. Wat je ziet in films, is echt zo. Ze rijden als malloten. Hierna zijn we met een bootje over de Chao Phraya River gevaren. Erg leuk om het oude gedeelte van Bangkok te zien.

In de avond waren we allebei helemaal gesloopt en zijn we al vroeg naar bed gegaan. We sliepen in het hotel waar Sanne ook heeft geslapen, top hotel maar wel aan de prijzige kant voor ons als low budget backpackers.

Dag 2 zijn we vroeg uit de veren gegaan om naar de Chatuchak weekend market te gaan. Deze heeft rond 15.000 kraampjes en ze verkopen daar echt ALLES! Van huisdieren (ahh zielig) tot aan kleding. Helaas heb en we bijna niks gekocht omdat we alles weer moeten mee sjouwen.

Na de markt zijn we naar een hele grote shopping mall gegaan. Ook geweldig om te shoppen en nog met airconditioning ook!

Nu liggen we in een ander hotel. Deze is wel erg goedkoop en dat is ook erg te merken aan de kwaliteit. Maar goed we slapen hier allen want morgen gaan we naar de Damnoen Saduak Floating market. Ja, bekend van de peijnenburg reclame. Daarna gaan we naar het noorden van Thailand, Chiang Mai. Daar begint 5 november het Lantarn festival. Voor degene de die dit niet kennen google maar. Het ziet er geweldig uit.

Wij doen nog een drankje op Khao San Road.

Groetjes uit Bangkok!

• 02 November 2014 - 17:08

Andrea:

Wat super om jullie zo te volgen! Jullie hebben
    al een hoop gezien in Bangkok!
    Dat lantaarnfestival lijkt me echt geweldig.
    Veel plezier morgen op de floating market,
    een belevenis op zich ;) en succes daarna
    met jullie treintocht!
    Lkk mama/Andrea xxxx

• 02 November 2014 - 17:53

Els B:

Jullie klinken zowaar ingeburgerd haha...in het noorden zal de lucht hoop ik ook wat frisser zijn en niet zoveel uitlaatgassen lol. Plaats je tussendoor ook foto's?
    Geniet lekker.

• 02 November 2014 - 20:31

Geweldig om wat van jullie te horen,lezen op deze manier!
    Geniet er volop van met z'n tweetjes. Heel veel liefs, groetjes. Xx

• 02 November 2014 - 21:18

Hans & Marga:

Geweldig! Voorzichtig op,de markt! En als je echt iets wil kopen kun je het altijd naar jezelf opsturen, hahaha! Xxxjes

• 02 November 2014 - 22:22

Heleen:

Jullie hebben in korte tijd al veel gezien. Ik begrijp helemaal wat jullie bedoelen, die hectiek, warmte, indrukken, maar als je er eenmaail inzit, gaat alles vanzelf,Heel veel plezier op de floating market, een belevenis op zich, enne fototoestel in de aanslag

• 03 November 2014 - 15:27

Jolanda:

Het klinkt allemaal geweldig! Jullie hebben al zoveel gezien. Nu op naar Chang mai
    Dikke kus

• 03 November 2014 - 21:27

Ineke Kuijpers:

hallo lieverds,wat leuk om op deze manier op de hoogte te blijven van jullie belevenissen!Toppie hoor. Ik zal die
    Lantarnfestival ook ff googelen. Hoop dat jullie een goede treinreis hebben gehad. Denk aan jullie en geniet van jullie belevenissen. Dikke kus en knuffels oma allessie en opa kees xxxxx

• 04 November 2014 - 08:28

Harma:

Hoi hoi , klinkt nu al helemaal geweldig , wat zullen jullie een hoop mooie dingen zien en beleven .
    Geniet er maar van saampies xxxx

• 07 November 2014 - 11:52

Vera :

ja vies he bangkok maar ook zeker leuke dingen zoals de grote winkels de tuk tuk oooooooo daar hebben wij ook zo in gelachen scheuren door de stad ppfff ja en die boot die door die armoedige straat van huisjes reest en natuurlijk meerdere dingen maar het stinkt wel in bangkok hahahah nou geniet van jullie reis super hoor ....en mooi he al die lampionnen doeiiiiiiiiiiiiii vera xx