Sabaai dii Laos! - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Nancy Brussel - WaarBenJij.nu Sabaai dii Laos! - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Nancy Brussel - WaarBenJij.nu

Sabaai dii Laos!

Door: Nancy

Blijf op de hoogte en volg Nancy

14 November 2014 | Laos, Luang Prabang

Na een busrit van 4 uur zonder airconditioning waren we aangekomen in Chiang Rai. We hadden van tevoren wat leuke hostels opgezocht. 1 met allemaal kleuren in de kamer. Maar helaas was die al vol. Je merkt wel dat Chiang Rai een stuk minder toeristisch is en de mensen zijn ook een stuk vriendelijker! Gelukkig was er nog geen 10 meter verder op ook een mooie hostel waar we zijn verbleven voor 1 nacht.

De volgende dag hebben we weer een scooter gehuurd en zijn we naar the White Tempel gegaan. Deze is heel bijzonder vergeleken met alle andere tempels. Alle tempels in Thailand zijn goud.

Vastbesloten om niet opgelicht te worden door een tour bureau zijn we zelf op pad gegaan naar Laos. We hebben de bus gepakt naar Chiang Khong. Daar moesten we er halverwege uit om met de tuk tuk naar de grens te gaan. We waren alleen niet zo slim om de bus vroeg te pakken dus wij kwamen al in het donker aan bij de grens. Gelukkig zijn de straten in Laos allemaal zo goed verlicht (NOT). We hebben ons visum geregeld en zijn met de tuk tuk verder gegaan naar Huay Xai. Dit is in laos en vanaf hier vertrekt ook de slowboat naar Luang Prabang. Die nacht hebben we maar een goedkope hostel opgezocht en zijn we gaan slapen tussen de mieren. Wat een smerige kamer!

De volgende ochtend zijn we vroeg opgestaan voor de boot. We hadden gelezen dat hij om 9 uur vertrok en als je een goed plekje wou moest je er vroeg van tevoren staan. Dus wij stonden om half 8 bij de boot bleek dat hij pas 11 uur zou vertrekken. Maargoed wij hadden wel eerste keus voor een zitplek! :) Ook zag de boot er een stuk beter uit dan dat we verwacht hadden.
Uit eindelijk vertrok de boot pas kwart over 12 maar het uitzicht maakte alles goed. Laos is qua landschap 10 x zo mooi als Thailand.

We hebben de eerste dag ruim 5 uur gevaren. Toen een tussenstop gemaakt in Pakbeng. Een erg leuk en gezellig dorpje. De 2e dag hebben we 8 uur gevaren en stopten vlakbij het centrum van Luang Prabang. We werden hier wel vet opgelicht want ons was beloofd dat we aankwamen in het centrum. Maar in plaats daarvan werden we gedwongen om met de tuk tuk verder te gaan. Wat natuurlijk ook weer geld koste.

Aangekomen in Luang Prabang hebben we ook een goedkope hostel gevonden. Wel 5 euro per nacht! Deze is gelukkig wel redelijk schoon.

We hebben al veel dingen gezien hier. We zijn eergister naar een hele mooie grote waterval geweest en gister hebben we een olifanten tocht gemaakt en zelfs met ze gezwommen! We liggen nu lekker aan het zwembad in de zon.

Morgen gaan we door naar Vang Vieng. Een echt backpackers dorpje.

Groetjes vanuit Luang Prabang.

• 14 November 2014 - 08:24

Harma:

Tjeee wat een belevenissen allemaal , kan haast niet wachten om heeeeeel veel foto´s te zien :-) vooral die van jullie mieren kamer hahaha lekker hoor , geniet nog maar saampjes van al het moois xxxxx

• 14 November 2014 - 08:38

Andrea:

Wat hebben jullie al ongelofelijk veel gezien en mee gemaakt! Echt super leuk om te lezen. Geniet lekker van jullie dagje aan het zwembad! En dan op naar de volgende avonturen ;)
    Heel veel plezier en geniet van alles wat jullie mee maken! Lkk xxxxxxx

• 14 November 2014 - 10:25

Liesbeth:

mooie verhalen! ook de foto"s met de olifant geweldig!
    veel liefs en dikke kusXX

• 14 November 2014 - 13:42

Heleen:

Zo jullie hebben al veel gezien en meegemaakt. Heerlijk om te lezen dat het goed met jullie gaat. Geniet van al het moois wat nog gaat komen. En voor nu lekker relaxen, is ook weleens lekker. Groetjes vanuit een kouder Nederland.

• 14 November 2014 - 17:06

Janine:

Wat leuk , al die belevenissen , leuke verslagen , groetjes en nog veel plezier

• 16 November 2014 - 16:45

Jolanda:

Zooo geweldig allemaal. Ik ben benieuwd naar al jullie verhalen.......liefs