Half way there - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Nancy Brussel - WaarBenJij.nu Half way there - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Nancy Brussel - WaarBenJij.nu

Half way there

Door: Nancy

Blijf op de hoogte en volg Nancy

31 Maart 2015 | Australië, Airlie Beach

Jeetje wat gaat te tijd snel. Misschien moet ik jullie toch wat meer op de hoogte houden hihi.
We zijn nu bijna halverwege de vakantie en ik kan niet geloven dat we nog 2 maanden hebben! Ik voel me een beetje schuldig dat jullie allemaal zo hard aan het werk zijn in het koude weer.

Maargoed even een update. We zijn net weg gereden uit Airlie beach, dat is het Chersonissos van Queensland. Wel leuk maar na een paar nachten hebben we er wel genoeg van haha. We hebben sinds mijn laatste blog ongeveer 9000 km gereden.
Eerst door New South Wales wat echt mooi is. Tenminste vergeleken met Nederland vergeleken, hoe meer je naar het noorden gaat hoe mooier de stranden worden.

Even een idee van de route: Batemans Bay, Jervis Bay, Wollongong, Sydney (hier hebben we bij een vriendin van oma allesie geslapen. Was net of ik thuis kwam), Gosford, Newcastle, Port Macquarie en Port Stephens, Coffs Harbour, Byron Bay, Gold Coast, Brisbane, Maroochydore, Noosa Heads, Rainbow Beach, Harvey Bay, Bundaberg, Agnes Waters/1770, Rockhampton, Mackay, Airlie Beach bij Whitsunday Islands, Townsville, Cairns, Port Douglas en Daintree Rainforest.

Met andere woorden van zuid naar noord via de kust :-). Er zit natuurlijk nog veel meer tussen maar al die plaatsen bespaar ik jullie haha.
Niet alle plaatsen kan ik me precies herinneren maar Byron bay is echt een hippie stadje. Iedereen loopt op blote voeten heb lang haar of een surfbord onder z'n arm. The Gold Coast is een klein Sydney. Heel veel hoge gebouwen die uitkijken op de oceaan met natuurlijk het bekende Surfers Paradise, wat btw een grote toeristen attractie is, de surf is helemaal niet zo geweldig daar.
We hebben in Noosa Heads bij Liz en Jamin geslapen. Zij zijn familie van Fran en Donna. Liz is Nederlands dus dat was wel super leuk. Ze heeft ons meegenomen om te suppen. (Stand up paddelen) Ze vertelde dar ze daar ooit eens een dolfijn gezien heeft toen ze aan het suppen was. Op dat moment komt er een groep van 10 a 15 dolfijnen aan met een paar baby's die echt 1 meter van ons vandaan zwemmen. Geweldig om dat mee te maken!
Agnes Waters/1770 is de laatste plek waar je kan surfen als richting noord rijdt omdat daarna The Great Barrier Reef begint. We hebben het er daar natuurlijk wel van genomen en even onze geweldige surfkunsten bijgewerkt.
Rockhampton is de plaats die zo erg getroffen is door de Cycloon. Dat kan je goed zien als je er doorheen rijd. Huizen zonder daken, omgevallen bomen etc. En Cairns is the gate naar The Great Barrier Reef. En ook hieren moeten we natuurlijk onze kans grijpen om te duiken.

Ik als dappere held heb daar mijn open water cerificaat gehaald, wat bekend dat ik nu zonder instructeur mag duiken. De duikgroep was echt super gezellig en ik heb me die dagen (ondanks huiswerk en studeren in een klaslokaal) echt vermaakt!
The Great Barrier Reef zelf is echt prachtig! Zelfs een paar haaien gezien. Toch moet ik zeggen dat ik Egypte eigenlijk wel mooier vind. (Luxe probleem he..) Wel een super ervaring!

Nou hebben we in Port Macquarie paard gereden en daar hebben we een baan aan over gehouden. Ja, nu denken jullie als jullie goed hebben opgelet: hoe kan dat nou want ze moeten de andere kant op? Tsja we hebben onze route een beetje aangepast. We gaan niet meer naar Alice Springs en Ayers Rock. We gaan terug en daar werken voor 18 dagen.
Ik ga met paarden werken en Mick gaat (3x raden...) timmeren! De mensen waren daar zo vriendelijk en het is zo bijzonder dat we allebei het werk kunnen doen wat we leuk vinden, op dezelfde plek, in dezelfde periode. Dus dan maar een keer teurg komen om de rest van Australië te bekijken.

Nu het volgende probleem: we zijn in Cairns, over 4 dagen moeten we in Port Macquarie zijn wat 2261 km rijden is en eigenlijk willen we nog een dagtour doen naar the Whitsunday islands.
We hebben gekozen om eerst 7 uur te rijden naar Airlie beach, gister de tour te doen naar the Whitsunday islands wat echt on-ge-lovelijk mooi is en daarna heel snel door te rijden.

Dus op dit moment zit ik in de auto met een rit van 11 uur voor de boeg naar Noosa Heads (Ja, waar Liz woont). Dan moeten we morgen nog rond 8 uur rijden en dan zijn we er :-).

We hebben verder nog een paar hele lieve mensen ontmoet. Zelfs een leuk stel Nick en Sissy. Je gaat het niet geloven, ze wonen in De Rijp! Nick zat met Mick op school en Sissy met mij. Hoe toevallig dat je elkaar dan ontmoet aan de andere kan van de wereld!

Ik hoop dat jullie het nog een beetje volhouden in ons kikkerlandje. We missen iedereen wel heel erg! Neem maar een extra chocolatje met pasen op ons!

xxx ons

• 31 Maart 2015 - 04:27

Syl:

Geweldig zeg!! En hier stormt het als een gek. Geniet ze nog lekker en succes met jullie job! Liefs van ons drietjes xxxx

• 31 Maart 2015 - 06:52

Andrea:

Wat heerlijk om te lezen dat jullie het zo lekker hebben!
    En super dat jullie alle 2 kunnen werken met wat jullie leuk vinden.
    Geniet nog maar lekker! Hier is het idd vreselijk weer, missen jullie niets aan :-)
    Lkk mama/Andrea
    Xxxxxxxxxx

• 31 Maart 2015 - 08:34

Marion (buurvrouw):

Wat een leuk verslag om te lezen. En wat een geweldige ervaring voor jullie. Leuk om dat zo met z'n 2tjes te doen lijkt me! Ik kan mij zo voorstellen dat jullie ontzettend aan het genieten zijn! Have fun!! Groetjes van de buurtjes van nr. 27. XX

• 31 Maart 2015 - 10:35

Liesbeth:

WWWhowww, wat een ervaringen! En wat een leuk filmpje van het duiken.
    Geweldig allemaal en mensen uit De Rijp? wat een toeval!
    Leuk weer wat van jullie te lezen, geniet er van en doe voorzichtig!
    Heel veel liefs en dikke kus voor allebei uit stormachtig Purmerend.
    XXXXXX Liesbeth

• 31 Maart 2015 - 12:52

Marga:

wat een mooie avonturen! Dat zijn er weer een paar die je je leven lang niet vergeet!
    Geniet maar, zelfs van het vele rijden, hahaa! We genieten van de foto's en verhalen. Mis jullie, dikke kus, Marga

• 31 Maart 2015 - 13:08

Ineke Kuijpers:

Hallo lieverds,

Wat een leuk reisverslag heb je geschreven Nance!!!En heerlijk dat jullie zo genieten! Het komt allemaal weer boven als jullie op de plaatsen zijn waar wij ook geweest zijn.Super !!! Whitsunday island is ook prachtig he.En wat super dat jullie met het suppen zoveel dolfijnen met baby's hebben gezien. Dat vergeet je ook nooit meer.

Fijn dat jullie werk hebben wat jullie allebei leuk vinden, echt getroffen. Sterkte met het vele rijden deze dagen en prober ervan te genieten voor zover dat mogelijk is ;-)

Hier is alles ok. We genieten van jullie berichten en we hebben van Mama het filmpje gezien van het duiken en de foto's die je gestuurd hebt, erg mooi en we zien dat jullie er fantastisch goed uitzien.

Ik zal Karin nog ff een berichtje sturen waar jullie allemaal al geweest zijn, dat zal ze leuk vinden.

Nu lieve schatten,mis jullie maar blijf genieten en wij genieten hier mee van alle leuke berichten en foto's die wij zien. Dikke kus en knuffels oma Allessie en opa Kees xxxxxxxxxx

P.S. zal inderdaad wel een extra paaseitje op jullie nemen!!!!

• 01 April 2015 - 11:00

Janine:

Wat een belevenissen en een mooie reis maken jullie , hier stormt het , mooie foto's van jullie en wat zijn jullie lekker gekleurd , kortom , jullie genieten van en met elkaar , nog heel veel plezier. , ps leuk verslag , dikke knuffel van hier , xxjanine